Sestdiena, 18.maijs

redeem Ēriks, Inese, Inesis

arrow_right_alt Latvijā \ Rīgā

40 000 latus vērtās Mīlgrāvja tilta šuves plaisā

Deformācijas šuves uz Mīlgrāvja tilta, kuru atjaunošana pirms diviem gadiem Rīgas domei (RD) izmaksāja vairākus desmitus tūkstošus latu, jau ir sabojājušās un uz tām parādījušās bedres, Neatkarīgo informēja kāds autovadītājs. Atbildīgās iestādes gan apgalvo, ka būvnieki, kas atjaunoja tilta šuves, savu darbu veikuši kvalitatīvi un bedres izveidojušās citu iemeslu dēļ.

Apskatot Mīlgrāvja tiltu, Neatkarīgā novēroja, ka asfalts uz deformācijas šuvēm un to tuvumā daudzviet ir saplaisājis un tajā parādījušās bedres, vairāku šuvju galos atrodas nenolīdzināti ceļa seguma uzkalniņi.

RD Satiksmes departamenta (SD) komunikācijas speciāliste Ieva Prauliņa norāda – deformācijas šuves ir labā tehniskā stāvoklī un speciālisti, apsekojot tiltu, konstatējuši, ka bedres veidojas tilta siju galu betona konstrukciju (tās atrodas zem tilta brauktuves un zem siju galus nosedzošās metāla loksnes) korozijas dēļ. Transporta slodze radot metāla loksnes vibrācijas un veidojoties bedres. Šie bojājumi neesot saistīti ar deformācijas šuvēm.

"Brauktuves bojājumi, kas veidojas šobrīd, saistīti ar tilta konstrukciju dziļāku slāņu bojājumiem. To novēršanai nepieciešams tilta siju konstrukciju remonts. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus līdz tilta siju konstrukcijas remontam, SIA Rīgas tilti tilta uzturēšanas darbos veic bedrīšu remontu," informē I. Prauliņa.

Rīgas domes SD Transporta būvju uzturēšanas un būvniecības pārvaldes priekšnieks Andris Binde informē, ka pirms deformācijas šuvju remonta speciālisti tilta siju galu bojājumus neatklāja, bet tiltiem, kāds ir pār Mīlgrāvi, korozijas radīti siju galu bojājumi var progresēt ļoti strauji.

A. Binde uzsver, ka bedres pie deformācijas šuvēm un uz tām radušās korozijas, nevis nekvalitatīva ceļu būvnieku darba dēļ, – transporta slodzes radītā metāla loksnes vibrācija iedarbojas gan uz brauktuves segumu virs metāla loksnes, gan uz deformācijas šuvi.

Deviņas deformācijas šuves uz tilta atjaunoja 2008. gada vasarā, un tās izmaksāja apmēram 40 000 latu.