Svētdiena, 19.maijs

redeem Lita, Sibilla, Teika

arrow_right_alt Latvijā \ Izglītība & Karjera

Studenti un eksperti diskutēs par aktuālajām problēmām drošas studiju vides nodrošināšanai

© Oksana Džadana / F64

Latvijas Mākslas akadēmija (LMA) sadarbībā ar Latvijas Universitāti (LU) trešdien, 8.maijā, rīkos studentu un ekspertu diskusiju "Droša studiju vide - aktuālās problēmas un risinājumi", aģentūru LETA informēja LMA.

Diskusijā pārrunās Latvijas augstskolu studentu redzējumu par aktuālajiem drošas studiju vides problēmjautājumiem, tostarp nevēlamas rīcības riskiem, un sniegs ekspertu atbildes par juridiski korektiem soļiem, aizsardzības mehānismiem un risinājumiem.

Diskusijas rīkotāji cer, ka izdosies izveidot skaidru rīcības algoritmu, kā studējošajiem rīkoties gadījumos, kad apdraudēta viņu drošība, un kādas ir visu pušu tiesības un juridiskais ietvars, lai nerastos interpretācijas un viltus informācija.

Diskusijā piedalīsies advokāts Lauris Liepa un Augstākās tiesas tiesnese Sanita Osipova. Studējošo redzējumu un risinājumus apspriedīs LMA un LU studējošo pašpārvalžu pārstāvji sadarbībā ar Latvijas Studentu apvienību (LMA). Diskusijā aicināti piedalīties visu Latvijas valsts augstskolu vadības un Studentu pašpārvalžu dalībnieki, pārstāvji no LMA, Rektoru padomes, Augstākās izglītības padomes, Augstākās tiesas, Tiesībsarga biroja, kā arī ikviens studējošais.

Diskusija notiks plkst.16 LMA ēkā.

Akadēmiskās ētikas pārkāpumi, tostarp seksuālās uzmākšanās problemātika augstākajā izglītībā, kļuva aktuāli pēc tam, kad atklājās, ka Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā (JVLMA) saņemti vairāku studenšu iesniegumi par iespējamu pasniedzēju seksuālu uzmākšanos. Līdzīgas bažas publiski paustas arī par kādu Mākslas akadēmijas pasniedzēju.

Pagājušajā nedēļā Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) rīkoja diskusiju par akadēmisko ētiku augstākajā izglītībā. Tās laikā augstskolu un nozares organizāciju pārstāvji sprieda par augstskolu ētikas kodeksu pilnveidi un akadēmiskās ētikas komisiju uzdevumiem, mācībspēku kompetences pilnveidi akadēmiskās ētikas jautājumos, kā arī normatīvo regulējumu nepieciešamību.