Sestdiena, 18.maijs

redeem Ēriks, Inese, Inesis

arrow_right_alt Latvijā

Vilcienu satiksmi uz Reņģi neatjaunos

Lai arī Auces iedzīvotāji nezaudē cerību, ka vilcienu satiksmi maršrutā Rīga–Reņģe (Ruba) atjaunos, pretējā gadījumā draudot ar protestiem, a/s Pasažieru vilciens (PV) atklāj, ka tuvāko gadu laikā tas nebūs iespējams.

Šā maršruta uzturēšana valstij izmaksā pārāk dārgi, jo tā daļā Jelgava–Reņģe vilcienu izmanto daži desmiti pasažieru. "Cilvēkiem nepatīk braukt ar autobusu. Vilcienā vienmēr bija vairāk pasažieru. Jaunieši, kas kādreiz brauca ar vilcienu, tagad brauc ar autostopiem, jo biļetes ir dārgas," stāsta Auces iedzīvotāja Raisa Madalāne un turpina, "bija ļoti ērti – izbrauc no rīta pirms septiņiem un jau pēc divām stundām esi Rīgā. Varēja pie ārstiem izbraukāt, uz skolu tikt, bet tagad mūsu vienīgais transports ir atņemts." R. Madalāne pauž cerību, ka pārvadājumos ieinteresēto pušu sanāksmē šodien nolems vilcienu satiksmi atjaunot, pretējā gadījumā Auces un citu blakus esošo novadu iedzīvotāji sola Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā organizēt protesta akcijas.

Tomēr PV valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs atklāj, ka tuvāko gadu laikā vilcienu satiksmi šajā maršrutā neatjaunos, – šogad ir samazināta valsts dotācija sabiedriskajam transportam, un nekas neliecina, ka nākamgad to varētu palielināt. "Nodrošināt vilcienus ir daudz dārgāk nekā autobusu satiksmi. Šis maršruts mums gadā izmaksāja apmēram 0,5 miljonus latu, bet autobusu satiksme maksā 50 000–100 000," atklāj A. Židkovs. Iepriekš vilcieni bija piepildīti tikai līdz Jelgavai. Pārējā posmā vidēji pārvietojās 50–60 cilvēku, pat piektdienu pēcpusdienās un pirmdienu rītos vilcieni nebija piepildīti.

A. Židkovs stāsta, ka bez valsts dotācijas, esot pašreizējam pasažieru apjomam, šo maršrutu uzturēt nav iespējams. "Mēs veicām aprēķinus, cik izmaksātu vilciena biļete pasažierim, ja valsts nepiešķirtu dotāciju. Biļetes cena tad būtu apmēram 30 latu līdzšinējo 3 latu vietā." Tas, ka pašlaik vilcienu satiksmi atjaunot nav iespējams, gan nenozīmē, ka maršrutā Rīga–Reņģe tas nekad vairs nekursēs. Kad uzlabosies ekonomiskā situācija un palielināsies valsts dotācija sabiedriskajam transportam, vilcienu satiksmi atjaunos, mierina A. Židkovs. Zemgales plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta un autoceļu attīstības nodaļas vadītāja Alda Ērmane Neatkarīgajai atklāj – no iedzīvotājiem nav saņemti iesniegumi par to, ka sabiedriskā transporta kustība pašlaik būtu neapmierinoša, tāpēc reģiona pārstāvji nerosinās atjaunot dzelzceļa satiksmi.