Piektdiena, 3.maijs

redeem Gints, Uvis

arrow_right_alt Izklaide

RECENZIJA: Wiesulis – “En Prise”

© Publicitātes foto

Reperis Wiesulis (īstajā vārdā Bruno Jānis Skrastiņš) uz latvju mūzikas skatuves uzradās kā īsts viesulis – viņa un bītmeikera sangvn (īstajā vārdā Jurģis Gundars) debijas albums “Fianchetto” (2022) praktiski visus šos gadus sabija straumētāko ierakstu topos un izpelnījās pozitīvus vārdus no hiphopa aprindu varenajiem, kā arī sagādāja šim puisim iespēju uzstāties “Positivus Festival” un citos pasākumos. Nu jau mēnesi interneta vietnēs pieejams Wiesuļa un sangvn otrais studijas albums, kura panākumi ir vēl iespaidīgāki – jau savā pirmajā klajā nākšanas nedēļā sešas (!) dziesmas no tā ielauzās pašmāju singlu straumētāko singlu Top 10, bet “Klāt” bija pat otrā, starp “Olām” un “Singapūras Satīnu”.

Šonedēļ Wiesuļa vārds kļūs vēl aktuālāks (un uz afišām pamanāmāks), jo 27. aprīlī koncertzālē “Palladium” notiks viņa pirmais solo lielkoncerts. Nav šaubu, ka tas būs pilnībā izpārdots. “Mēs teju katru dienu saņemam jautājumu - kad būs nākamais koncerts? Tas, protams, ir pašsaprotami, kādēļ šo jautājumu nepārtraukti saņemam, jo patiešām krietnu laiciņu neesam parādījušies uz skatuvēm. Lai vai kā, beidzot ir pienācis tas brīdis, kad droši varu atbildēt uz šo jautājumu, jo aprīļa beigās aizvadīsim savu līdz šim vērienīgāko koncertu. Man liekas, ka neko šādu no mums jūs noteikti nebūsiet ne redzējuši, ne dzirdējuši,” pirms gaidāmā koncerta pauda Wiesulis.

“En Prise” ir pamatīgs darbs ar kopumā 15 skaņdarbiem - nav brīnums, ka albuma radīšanai bijuši nepieciešami divi gadi, kas šķita nepiedodami ilgs laiks, jo Wiesulim teorētiski vajadzēja strauji stiprināt ar sensacionālo debiju gūtos panākumus. Taču izskatās, viņš labi zina, ko dara. Albums pārsvarā ierakstīts “Eternal World” studijā producenta un skaņu inženiera Pre’Set aizgādā, bet daži skaņdarbi tapuši mākslinieku radošās nometnes laikā Itālijā. Viesu statusā ierakstā piedalījušies reperi galeniex un Marko, bet dziesmā “Balkons” - producents Aureum Chaos.

“Albumā mākslinieki reflektē par izjusto un piedzīvoto kopš debijas albuma “Fianchetto” izdošanas. Ierakstā tiek runāts par straujām pārmaiņām un to sekām, kas ir dažādas pārdomas par savu identitāti un vērtībām, vienlaikus ieturot tradicionālo sāncensības garu un tehniski saspīlētus manevrus. Albumā cildinoši aprakstīts jaunības maksimālisms un “visu vai neko” prāta stāvoklis, vienlaikus vēstot par šīs filozofijas negatīvajām pusēm,” vēsta albuma autori.

Wiesulis atkal pierāda, ka ir viens no spēcīgākajiem un perspektīvākajiem jaunajiem hiphopa māksliniekiem, kurš “frīstaila batlos” noteikti justos kā zivs ūdenī. Apskatnieks īpaši atzīmētu kareivīgo kompozīciju “213” (ar galeniex dalību), tāpat arī albuma ievadošo “Klāt”, automāta ātrumā skaldīto tekstu dziesmā “Ekstravagants”, monotono “Stalts” un ironisko “Tosts”, varbūt vēl kādu. Šķiet, vairākus skaņdarbus varēja atstāt arī aiz albuma borta (ieskaitot “Balkonu”), tādējādi padarot to hronometrāžā īsāku un kompaktāku, taču atkārtosimies - Wiesulis zina, ko dara. Vai 2024. gada labākais Latvijas hiphopa albums jau iznācis? Ļoti iespējams.